| 9 juni: druilerig |
|
| Nieuws - USA 2009 |
| Geschreven door Tom |
| donderdag 11 juni 2009 06:31 |
|
Ik ga ’s ochtends weg bij m’n gastgezin met lange broek en T-shirt aan. Buiten is het bewolkt, maar redelijk warm. Gisteren hadden ze voor vandaag mooi weer voorspeld, met redelijk wat zon. Jonathan had z’n drie-kwartsbroek aan en ik vond dat eigenlijk wel een goed idee, dus zijn we even naar mijn huis gereden en heb ik ook maar m’n drie-kwartsbroek aangetrokken. Je raad ’t al: De hele dag kwam het niet boven de 15 graden uit en was het behoorlijk fris in een t-shirt en niet-lange broek… Ach ja, we hebben de dag gevuld met het Schience-museum (enórm gebouw met veel ruimtes met van alles over wetenschap en technologie-geschiedenis) en een klim op de Hancock tower. Dit is niet het grootste gebouw van Chicago, dat is de Sears tower, maar heeft wel een mooie ligging in het centrum van de stad. Chicago wordt overigens gezien als de bakermat van de skyscrapers, omdat de stad in 1871 zo goed als is platgebrand en de stad daarna opnieuw is opgebouwd, volgens toen moderne bouwtechnieken met veel skyscrapers. Het uitzicht vanaf het Hankcock gebouw is schitterend, alhoewel je door de bewolking niet heel ver kon kijken. Het leuke is, dat je voor 19 dollar een ticket kon kopen waarmee je overdag en ’s avonds de toren mag bezoeken! Zie de foto’s voor een impressie. ’s Avonds hebben we gegeten bij Chicago’s meest beroemde burgerrestaurant, Portillos. Morgen gaat dan eindelijk de conferentie beginnen! |