| 10 juni: Dag 1 Arts conferentie |
|
| Nieuws - USA 2009 |
| Geschreven door Tom |
| donderdag 11 juni 2009 14:18 |
|
Hier was het dan allemaal om te doen: De arts conference. Er zijn een aantal toespraken van verschillende sprekers en tussendoor kan je een 4-tal break-out sessions volgen. Jammer alleen dat de sessies van mij helemaal door de war geschopt zijn en ik ingeschreven ben voor andere sessies dan ik had opgegeven, maar daar komen we wel uit. Wat een giganische kerk is het toch! Zie ook de foto’s in het fotogedeelte. Een zaal van 7200 stoelen, mega podium, superdeluxe apparatuur en echt goede techneuten! De ochtend werd gestart met de band van Willow, super goed! Die gasten kunnen wel een potje spelen, zeg! Het decor trouwens bestaat uit een aantal vertikale platen, verlicht met spots. Heel simpel, maar enorm doeltreffend. In totaal zitten daar zo’n 30 movingheads bij! Ik heb geprobeerd dit vast te leggen in een foto, kijk maar bij het fotogedeelte, dan zie je wat ik bedoel. Daarna sprak Nancy Beach over ‘towards wonder’, het thema van de conferentie. Waar haar verhaal op neer kwam, is dat als je goed nadenkt, dat er heel veel ‘wow’ momenten zijn die je eigenlijk niet meer ziet . Ze moedigde ons aan om, ook in je bediening binnen de kerk, uit te kijken voor de sleur en je je moet focussen op die ‘wow’ momenten binnen je bediening. Na de lunch was het tijd voor de 1e breakout sessie, de mijne was: ‘Things you can learn from theatre’. Er zijn veel parallellen, maar ook verschillen. Waar kan je je voordeel mee doen? Dit was een sessie meer gericht op light en scenery en had minder met video te maken. Een van de dingen die me aansprak in die sessie, is dat je bij het voorbereiden en plannen van je bediening (in dit geval lichtontwerp), er veel overlegd moet worden met andere disciplines binnen de dienst: Muziek, drama etc, om tot een goed lichtontwerp voor de dienst te komen. Laat ieder zijn eigen ding doen waar hij goed in is en communiceer veel. Aan het einde van de dag hield Nancy Beach een interview met Darlene Zschech en Joel Houston, twee mensen die muzikaal betrokken zijn bij Hillsong in Australie. Zij vertelden een beetje hoe zij omgaan met muziek, het schrijven van muziek en hoe ze muzikanten opleiden. Op zich interessant, maar minder voor mij persoonlijk. ’s Avonds was er het lang verwachtte concert van Hillsong United. Wat een bak herrie, maar da’s positief bedoeld! Hele goede muzikanten en een super goede show waarin al hun bekende nummers naar voren komen. Natuurlijk, de woorden die daar gesproken waren zijn twijfelachtig (‘create heaven on earth’, waar staat dat in de Bijbel), maar de meeste nummers zijn diepzinnig en goed uitgevoerd. Morgen deel 2 van de conferentie, waar ik als het goed is, twee sessies ga bijwonen over live video directing, eindelijk mijn gebied! Ik heb er zin in. Nu eerst slapen |