| 11 juni: Breakout sessions |
|
| Nieuws - USA 2009 |
| Geschreven door Tom |
| zondag 14 juni 2009 04:09 |
|
Ok, vandaag is de breakout-dag: we kunnen drie breakout sessies volgen. Ik heb gekozen voor Live video directing 101, Live video directing 201 en de video control room tour. De dag begon om 10.00 uur, niet al te vroeg dus. Als ontbijt heb ik cereals van m’n gastgezin gekregen. ’t Is even wennen, maar op zich best lekker. Ik heb zelfs een pak volle cereals mee gekregen; ik ga het thuis dan maar eens goed proberen, volgens mij is het best gezond met al dat melk. Deze dagen waren voor mij eigenlijk het doel van de trip: Leren van hoe Willow omgaat met video en video directing in het bijzonder. Jammer dat de 201 vol zat, maar ik ben er gewoon bij gaan zitten, dat was geen probleem. De sessies gingen vooral over de voorbereiding van een dienst voor video en de verschillende manieren waarop je dat kan doen. Leuk voorbeeld: Als er een dramastuk gespeeld wordt, moet je qua voorbereiding rekenen op 1 uur per minuut drama… Een stuk van 6 minuten kost dus 6 uur, als je het van te voren helemaal 100% uitgekleed wil hebben. Ik heb ook de DVD van Delirious? Gekocht, daar opgenomen, daar zit ook een feature bij van de regiekamer zelf, waarin je de director en assistent hoort praten tegen de cameramensen. De tour was ook geweldig, enorm wat voor spullen ze hebben! Een paar voorbeelden: ze hebben 2 720p LED schermen, a $ 1.000.000 per stuk. Hun voorste gedeelte van het podium kan zakken, zelfs tot 20 foot onder het oppervlakte van de zaal, zodat je makkelijk het podium kan op- en afbouwen tijdens een dienst. Ze draaien met 9 camera’s, ze hebben een crane (camera op een stok die boven de zaal kan zweven) en ik kan nog wel even doorgaan. Deze kerk is niet normaal, maar wel gaaf om te zien hoe ze het daar doen en welke keuzes ze hebben gemaakt. We hebben ’s avonds in een chilirestaurant gegeten. Heerlijk, pittig! De bediening trouwens tot nu toe is erg goed in de restaurants. Komt natuurlijk omdat ze voor een groot gedeelte moeten leven van de tips die ze krijgen. Op zich vallen de prijzen ook wel mee en het concept van refills moet ook in Nederland doorgevoerd worden! Wie stemt voor? |